De nye trendutgavene av Bibel 2011 i moteriktige farger falt i smak både hos Ragnhild Hiis Ånestad, Soul Children-gründer og Anne Christiansen, leder for JesusKvinner, da de møtte Bibelselskapets generalsekretær Ingeborg Mongstad-Kvammen på kafé.
Damene likte spesielt det lilla og det oransje omslaget, og mente at det blå kanskje var mer for menn.
Innholdet i Bibelen er selvsagt det viktigste, og innholdet er det samme uansett innpakning og omslag. Men damene var enige om at fargeglade omslag kan være med å gjøre Bibelen mer attraktiv og mindre «farlig» å kjøpe og lese.
- Den tradisjonelle sorte Bibelutgaven kan for noen virke litt dyster. Slike utgaver som Bibelselskapet kommer med nå er med å senke terskelen når det gjelder å få folk til å bruke Bibelen, mener Anne Christiansen.
Både hun og Ragnhild Hiis Ånestad er opptatt av å få folk til å benytte seg mer av Bibelen, og er glade for den blest som er skapt rundt Bibel 2011.
Ånestad sier at Soul Children har et tett samarbeid med Bibelleseringen for å skape mer interesse for Bibelen hos barn. – Mange barn vet overraskende lite om Bibelen og bibelhistorie, sier hun.
Bibelselskapet begynner nå å nærme seg 100 000 solgte eksemplarer av Bibel 2011, som kom på markedet i oktober i fjor. Generalsekretær Ingeborg Mongstad-Kvammen sier at Bibelen i lommeformat kommer til sommeren. Bibelselskapet har også planer om en paperbackutgave av Bibelen, men den kommer ikke i år.
Bilde: Fra venstre: Anne Christiansen, Ragnhild His Ånestad og Ingeborg Mongstad-Kvammen studerer de nye trendutgavene av Bibel 2011. Foto: Ole Andreas Husøy, KPK
Ole Andreas Husøy, KPK
24.04.2012 15:24
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar